Kasım 25, 2005

ELİŞİNİ SÖYLE

  • İlk elisi ne zaman yapmaya basladiniz, neyi kimden ogrendiniz?

Elişini ilk olarak İlkokulu bitirdiğim zaman yapmaya başladım. Bildiğim birçok elişini annemin eline bakarak öğrendim. Annemin bilmediklerini ise özellikle Burda dergisinden ve diğer elişi ve dikiş dergilerinden öğrendim.

  • Ilk yaptiginiz elisinizi sakliyor musunuz, fotografi var mi? Peki ya en cok sevdiginiz elisiniz hangisi, fotografi var mi?

Ah bilseydim günün birinde böyle bir soru ile karşılaşacağımı saklardım. Ne yazıkki rahmetli anneanneme işlediğim ve benim ilk elişim olan yastık örtüsünün ne kendisi ne de fotoğrafı var.



Ama aynı örnekle işlediğim yukarıda fotoğrafı olan bir çarşaf var.

En sevdiğim elişi örgüdür. Çok fazla kazak, bluz falan işledim ve hepsini de giydim. Ayrıca çok isteyerek öğrendiğim mekik yaka benim için çok değerlidir.



  • Gunde elisi icin ne kadar vakit ayiriyorsunuz?

Çoğunlukla akşamları ve Pazar günleri, işim olmadığı zaman yaparım. Ama bazı şeyler olur ki gece yarılarına kadar elimden bırakamam, bitirmek isterim.

  • Bilmediginiz ve ogrenmek istediginiz bir elisi var mi?


Temel elişlerini (örgü,nakış,dikiş,dantel,ahşap,fimo vs)biliyorum.İğne oyasını hiç denemedim.Kurdele nakışı ve kumaş boyamayı denedim ama geliştirmem lazım.Birşeyi kafama taktığım zaman mutlaka gerçekleştiririm.

  • Bundan sonra sadece tek bir elisi tarzinda calisacaksiniz desek, ne secersiniz; dantel, orgu, boyama vs?

Örgü'yü seçerim. Daha çabuk üretiliyor, işlerken sürekli bakmanız gerekmiyor.Konuşurken, TV izlerken falan yapılabiliyor. Daha pratik geliyor bana.

  • Sizce en zor elisi hangisi, niye?


Mekik oyası ve iğne oyası diye düşünüyorum. Çok dikkat isteyen, yanlış olduğu zaman geriye dönüşü olmayan ve çabuk üremeyen işlerdir.

  • Yaptiginiz elisileriyle ilgili mutlaka olmasi lazim dediginiz bir sey var mi? (renk, model, kullandiginiz alet gibi)

Rahatlıkla kullanabileceğim, sıcak renkler olmalı.Misinalı milim çok önemli, ayrıca tığlarım. Zaten kullandığım aletleri yıllarca saklar ve kullanırım, birilerine vermeyi sevmem, çünkü aradığım zaman elimin altında olmalarını isterim.Bazen giden gelmiyor bildiğiniz gibi.

  • Ya peki yaptiginiz orneklere isim nereden buluyorsunuz?

Örneklere isimlerini Sözlük'den yakıştırıyorum. Seçerken örneğin bende bıraktığı duyguyu, örneğin görünüşünü, ruhunu dile getirmeye çalışıyorum.Çok keyifli oluyor benim için. Ayrıca anlamlarını bilmediğim isimleri öğrenmiş oluyorum.

  • Kim oldugunu soyle, sana elisini soyleyeyim

5 kelime ile kendini tarif eder misin?
Aceleci,çalışkan,az konuşup çok dinleyen,zaman zaman karamsar,yardımsever vs. Aslında insanın kendini tarif etmesi çok zor. Aslan ve Başak karışımı birşeyim ben.

  • Mumkun olsa, su soyle olsaydi dedigin bir fiziksel ozelligin var mi? (Hepimizi Allah cok guzel yaratmis da)

Saçlarımın farklı olmasını isterdim belki.Fiziksel olarak kendimden şikayetçi değilim.

  • Kendinde begendigin ozelligin nedir?

İstediğim zaman başaramayacağım birşey yoktur.Sebatkar,üretken,paylaşımcıyım.Hayata karşı sağlam durduğumu düşünüyorum.Fiziksel olarak ellerim ve bacaklarımı beğenirim.

  • Keske boyle olmasaydi dedigin huylarin var mi?

Çok fazla tanımadığım insanlara karşı uzak dururum. Çabuk arkadaş olamam. Kimi zaman soğuk olduğum söylenir.Kırıldığım zaman ki bu çok zordur, o kişiyi tamamen siler yok sayarım.Esnek ve daha neşeli olabilmeyi isterdim.

  • Son soru ama bunu sen cevaplamayacaksin. Sanal arkadaslarinla yarin onceden belirlediginiz bir yerde bulusacaksiniz. Nasil birini bekliyorlar? Nasil birini gorunce "aa bu gelen Nazlı" diyecekler?

Yorumlarınızı merakla bekliyorum. Çok marifetli ve üretken olan arkadaşım Sennur'u sobeliyorum. Ayrıca beni böyle bir oyuna dahil ettiği için Serpil'e ve birbirimizi daha iyi tanımak adına bu oyunu hazırlayan Serra'ya çok teşekkürler.

Hiç yorum yok: