Haziran 29, 2006

Kağıt Kırkyama


Plastik yoğurt kaplarından birine acıdım çöpe gitmesin diye, birazcık uğraştım. Hedefim düğme kutusu yapmaktı. Bizde eskiyen elbiselerin düğmeleri (bu arada söylemek istiyorum, hiçbir elbiseyi eskitemedim ben:)) bir kutuda saklanır ve ihtiyaç doğduğunda kutuda uygun bulunursa oradan dikilir.Kumaşdan kırkyama olurda kağıtdan olmazmı düşüncesiyle, eski dergi sayfalarından bütünlük sağlayacak renkleri seçerek çıkardım. Kağıtları düzensiz bir şekilde elimle parçaladım ve bolca duvar kağıdı tutkalı sürerek, gelişigüzel yapıştırdım.Hava kabarcığı kalmamasına, ek yerlerinin düzgün olmasına dikkat ettim. Açık havada kuruttuktan sonra pilot kalemle ekyerlerini zigzag çizerek belirginleştirdim.Bazı motiflerin üzerine eflatun pul ve ağız kısmına 2 sıra ince kordon yapıştırdım. Daha önce bu yöntemli bir hanım Derya Baykal'ın programında anlatmıştı.



Yoğurt kabının içini ve alt kısmını da aynı yöntemle kapattım. Sadece vernik işi kaldı, sprey vernikle tamamlayacağım. Aslında fotoğraflarken her açıda farklı desen ve kompozisyon çıktı, çok fotoğraf olmasın diye sadece ikisini koydum bloğa.Ne dersiniz işe yaramışmı arkadaşlar.

Hiç yorum yok: